موبایل, بررسی موبایل

شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟این سوال خیلی از کاربران است.شیائومی و سامسونگ از پرفروش ترین تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان هستند.هر دو برند به روش‌های خاص خود به موفقیت دست یافته‌اند، اما تفاوت‌های متعددی نیز دارند. بنابراین، بیایید نگاهی به پیشنهادات آنها بیندازیم، نه تنها از نظر تجربه کاربری، بلکه از نظر پشتیبانی بروز رسانی، کیفیت ساخت، گارانتی، اکوسیستم و موارد دیگر. به این ترتیب می توانیم تشخیص دهیم که کدام یک بهتر است و چرا. کدام یک با دوام تر است؟سامسونگ یا شیائومی؟

امروزه با تنوع بسیار زیاد تلفن های همراه، انتخاب بهترین آنها می تواند چالش برانگیز باشد. فقط به این دلیل که یک گوشی دارای طراحی جذاب یا ویژگی های جالب است، لزوماً به این معنی نیست که بهترین گزینه است. عوامل زیادی بر این تصمیم تأثیر می‌گذارند، مانند کیفیت ساخت، عملکرد، و تعداد سال‌های به‌روزرسانی که دریافت می‌کند، از جمله به‌روزرسانی‌های اندروید، وصله‌های امنیتی و رفع اشکال.

شیائومی و سامسونگ هر دو برخی از بهترین گزینه های موجود در بازار را ارائه می دهند، اما هر کدام مزایا و معایبی دارند که از عوامل ذکر شده در بالا نشات می گیرد. حالا بیایید همه آنها را تحلیل کنیم و ببینیم کدام برند بهتر است، شیائومی یا سامسونگ.

کیفیت ساخت، مواد و دوام

شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

شکی نیست که هم شیائومی و هم سامسونگ گوشی های موبایلی با کیفیت ساخت نسبتاً بالایی ارائه می دهند. با این حال همانطور که انتظار می رود این کیفیت متناسب با قیمت های هر دستگاه است.

برای خرید یک گوشی با بودجه پایین، پلاستیک ماده غالب در اکثر تلفن های همراه هر دو برند است. یافتن یک دستگاه شیائومی یا سامسونگ با پشت شیشه ای یا فریم آلومینیومی در این محدوده قیمت غیر معمول است. برخی از آنها ممکن است حتی یک شیشه محافظ شناخته شده مانند Corning Gorilla Glass برای محافظت از صفحه نمایش خود نداشته باشند. به طور معمول، در این محدوده، گوشی هایی با قیمت کمتر از 150 یورو پیدا می کنیم، بنابراین نمی توان از نظر مواد درجه یک انتظار زیادی داشت.

در رده های میان رده و رده بالا، وضعیت تغییر می کند، زیرا هم شیائومی و هم سامسونگ مواد درجه یک و کیفیت ساخت بهتر را انتخاب می کنند. از حدود 200 تا 300 یورو، بسیاری از تلفن های آنها (نه همه) با پشت شیشه ای طراحی شده اند و پوشش بازتابی جذاب تری دارند. علاوه بر این، گوشی‌های گران‌تر احتمالاً دارای فریم‌های آلومینیومی هستند. برخی از آنها همچنین ممکن است دارای آخرین Corning Gorilla Glass برای محافظت بهتر از صفحه نمایش باشند. علاوه بر این، سامسونگ فراتر رفته و چیزی را ارائه می دهد که شیائومی ارائه نمی دهد، یعنی مقاومت در برابر آب در گوشی های میان رده.

ممکن است برخی از گوشی‌های شیائومی را با گواهی IP53 دیده باشید، اما این فقط از آن‌ها در برابر پاشش آب محافظت می‌کند، نه غوطه‌ور شدن کامل مانند گواهی‌های IP67 یا IP68. علاوه بر این، حفاظت IP53 یک گوشی را به میزان قابل توجهی مقاوم‌تر از یک گوشی بدون آن در برابر آب نمی‌کند، زیرا تقریباً همه تلفن‌ها بدون توجه به داشتن IP53 یا نداشتن آن، درجه‌ای از مقاومت در برابر پاشش آب دارند. از طرفی در میان رده های سامسونگ می توان مدل هایی با مقاومت IP67 مانند گلکسی A52s پیدا کرد که با قیمت کمتر از 300 یورو قابل خرید هستند. در مقایسه، Poco F5 Pro شیائومی که قیمتی نزدیک به 600 یورو دارد، فقط IP53 دارد.

بنابراین، با توجه به مقاومت در برابر آب، می توان گفت که عمر گوشی های سامسونگ بیشتر از شیائومی است، زیرا برخی از دستگاه های میان رده آن در برابر آب مقاوم هستند.

پشتیبانی از بروزرسانی

شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

یکی از زمینه‌هایی که سامسونگ نسبت به شیائومی برتری قابل‌توجهی دارد، پشتیبانی از بروزرسانی است، نه به این دلیل که شیائومی در این زمینه کمبود دارد، بلکه به این دلیل که سامسونگ به یکی از تولیدکنندگانی تبدیل شده است که بیشترین بروزرسانی‌ها را برای گوشی‌های خود ارائه می‌کند و باعث می‌شود آنها بیشتر از همیشه دوام بیاورند.

اکثر سازندگان تلفن همراه معمولاً حداکثر دو سال بروز رسانی اندروید را ارائه می دهند. شیائومی یکی از آن‌هاست و به همین دلیل است که بسیاری از کاربران آن را احساس می‌کنند پس از آن زمان برای ادامه دریافت آخرین ویژگی‌ها و پیشرفت‌های نرم‌افزاری، نیاز به تعویض گوشی دارند.

در مورد سامسونگ وضعیت خیلی بهتر است. اخیراً این شرکت سیاست بروزرسانی خود را اصلاح کرده است و تا چهار سال بروزرسانی اندروید و پنج سال بروزرسانی‌های جزئی را با وصله‌های امنیتی، رفع اشکال‌ها و بهبود عملکرد ارائه می‌دهد. این بدان معناست که در حالی که یک گوشی شیائومی با اندروید 13 به روز رسانی تا اندروید 15 را دریافت می کند، یک گوشی سامسونگ، همچنین با اندروید 13، تا اندروید 17 قابل ارتقا خواهد بود و یک سال دیگر بروز رسانی های جزئی را با رفع اشکال، وصله ها و بهینه سازی ها دریافت خواهد کرد.

البته، برخی از مدل‌های رده بالای شیائومی مانند شیائومی 13 ممکن است تا سه سال بروزرسانی دریافت کنند، اما تعداد کمی از دستگاه‌های شیائومی می‌توانند این سطح از بروزرسانی را داشته باشند.

عیب یابی و گارانتی

سامسونگ و شیائومی هر دو تعمیرپذیری و خدمات خوبی به مشتریان ارائه می دهند. هر دوی آنها گارانتی های معتبری را ارائه می دهند. علاوه بر این، سیاست ها و شرایط آنها در این زمینه کاملاً مشابه است.

پس از نظر عیب یابی و گارانتی هر دو به یک اندازه خوب هستند.

نمایشگر، پردازنده، دوربین، باتری و …

شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

هم شیائومی و هم سامسونگ گوشی های موبایل بسیار جالبی ارائه می دهند. هر دو سازنده در بازار بسیار رقابتی هستند. با این حال، شیائومی در این زمینه جلوتر است، زیرا تلفن های آن ارزش بهتری نسبت به قیمت دارند. این بدان معنی است که دستگاه های شیائومی در مقایسه با سامسونگ، قیمت بیشتری را با قیمت کمتر ارائه می دهند.

شیائومی گوشی هایی با پردازنده های قدرتمندتر در رده های اقتصادی و میان رده دارد. بسیاری از این گوشی ها دارای صفحه نمایش هایی با کیفیت مشابه یا حتی برتر از گوشی های سامسونگ هستند. صفحه‌نمایش‌های سامسونگ به‌خاطر نرخ تازه‌سازی بالا، وضوح تصویر خوب، روشنایی مناسب و رنگ‌های زنده و به خوبی شناخته شده‌اند.

در مورد دوربین، هر دو برند تا حدودی برابر هستند، اگرچه سامسونگ را می توان در این زمینه کمی بهتر دانست. با این حال، شیائومی در ظرفیت باتری برتر است. بسیاری از گوشی های شیائومی دارای قابلیت شارژ سریع از 33 وات تا 67 وات و حتی 120 وات در برخی از آخرین مدل های خود هستند. از سوی دیگر، سامسونگ در این زمینه عملکرد ضعیف تری دارد، زیرا اکثر گوشی های آن تنها شارژ سریع 25 واتی را ارائه می دهند. حتی پیشرفته‌ترین مدل‌های سامسونگ، مانند Galaxy S23 و S23 Ultra، تنها دارای شارژ سریع 45 واتی هستند.

در سایر ویژگی ها، بسته به مدل گوشی و قیمت آن، ممکن است یک برند بهتر از دیگری باشد. با این حال، با توجه به موارد ذکر شده در بالا، شیائومی از سامسونگ پیشی می گیرد. این می تواند منجر به عملکرد بهتر گوشی های شیائومی در دراز مدت شود، نه تنها به دلیل عملکرد پایدار بهتر در طول زمان، بلکه به لطف نمایشگرهای با کیفیت بالا، باتری های بزرگتر با شارژ سریعتر و دوربین های مناسب.

رابط کاربری و تجربه کاربری

شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

برای تعیین اینکه کدام یک بهتر است، سامسونگ یا شیائومی، باید در نظر بگیریم که کدام یک رابط کاربری و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. بیایید تفاوت های اصلی MIUI شیائومی و رابط کاربری One UI سامسونگ را در این زمینه ببینیم.

شیائومی از MIUI به عنوان لایه سفارشی سازی خود استفاده می کند، در حالی که سامسونگ از One UI استفاده می کند. هیچکدام از دیگری بهتر نیستند، اما MIUI در مقایسه با One UI دارای معایب قابل توجهی است که باعث می شود برای بسیاری از کاربران جذابیت کمتری داشته باشد.

اولاً، MIUI شیائومی در بسیاری از برنامه های از پیش نصب شده خود دارای تبلیغات است، در حالی که One UI اینگونه نیست. در حالی که این تبلیغات را می توان غیرفعال کرد، اما در ابتدا می توانند آزاردهنده باشند. علاوه بر این، MIUI تمایل به بهینه‌سازی بدتری دارد و باعث می‌شود بسیاری از گوشی‌های آن با باگ‌ها و مشکلات عملکردی مواجه شوند. خوشبختانه، شیائومی این موارد را از طریق به‌روزرسانی‌ها برطرف می‌کند، اما گاهی اوقات رفع آن زمان می‌برد.

از طرف دیگر، One UI سامسونگ یک رابط تمیزتر از MIUI است، بدون تبلیغات مزاحم در هر برنامه. همچنین با bloatware کمتری همراه است که به برنامه های غیر ضروری و پرکننده از پیش نصب شده روی تلفن ها اشاره دارد. One UI به عنوان یک لایه سفارشی سازی بهتر بهینه شده است و تجربه کلی بهتری را با مشکلات و اشکالات کمتر نسبت به MIUI ارائه می دهد.

قیمت

همانطور که قبلا ذکر شد، شیائومی نسبت به سامسونگ ارزش بیشتری نسبت به قیمت دارد، به این معنی که گوشی های شیائومی نسبت به سامسونگ ارزان تر هستند. با این حال، قیمت گوشی های شیائومی حتی در عرض چند هفته پس از عرضه، بسیار سریعتر کاهش می یابد.

با استفاده، گوشی های شیائومی نیز بیشتر از گوشی های سامسونگ مستهلک می شوند. اگر قصد دارید یک گوشی دست دوم شیائومی یا سامسونگ بفروشید، ممکن است با شیائومی پول بیشتری از دست بدهید.

نتیجه گیری: مقایسه شیائومی با سامسونگ، چه چیزی بیشتر دوام می آورد و کدام بهتر است؟

پس از تجزیه و تحلیل تفاوت های شیائومی و سامسونگ، مشخص است که سامسونگ در بیشتر جنبه ها بهتر است، بنابراین می توان نتیجه گرفت که گوشی های سامسونگ عمر بیشتری دارند. این بدان معنا نیست که شیائومی سازنده بدی است. فقط باید برخی از جزئیات را بررسی کند تا با هم مطابقت داشته باشد، چیزی که می تواند با ارائه چندین سال بروز رسانی، بهینه سازی رابط کاربری بهتر، و بهبود در زمینه هایی که سامسونگ در آنها عملکرد بهتری دارد، مانند کیفیت ساخت و اکوسیستم، به آن دست یابد.

با این حال، شیائومی مزایای خود را دارد که یکی از آنها قیمت گوشی هایش است که جذابیت بیشتری نسبت به سامسونگ دارد. در نهایت، بسته به نیازهای شما به عنوان یک کاربر نهایی، ممکن است یک برند برای شما بهتر باشد.

خوشحال می شویم نظر خود را در این مورد با ما در میان بگذارید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *